זה מה שאתם צריכים לעשות כדי להיות כותבי תוכן

כדי למצוא עבודה בתור כותבי תוכן אתם לא צריכים קורס, אלא מישהו שיתן לכם הזדמנות. תוכלו למצוא משרה ככותב תוכן ללא ניסיון, תמורת שכר נמוך יחסית. זו דרך מצוינת להיכנס לתחום ולצבור ניסיון. איך תמצאו את המשרה הראשונה? המשיכו לקרוא.

זוג רגליים על שפת הכביש. כתוב: כתיבת תוכן: איך מתחילים?

איך אני התחלתי?

שבועיים במשרד התחבורה הספיקו לי כדי שאבין: עבודה משרדית זה לא בשבילי. הלכתי לי בגילמן, תוהה מה השלב הבא. פתאום, היא הציצה אליי מלוח המודעות, משרת חלומותי.

“דרוש כותב, לכתיבת תכנים לאינטרנט. גם ללא ניסיון”.

תמיד חלמתי לעבוד בכתיבה, אבל לא ממש ידעתי באיזו מסגרת אוכל לעשות את זה. פתאום נפתחה לי הזדמנות, ואני לקחתי אותה בשתי ידיים. לא היה לי מושג מה זה כתיבת תוכן, אבל ידעתי שלכתוב אני יודע. שלחתי מייל, עשיתי מבחן כתיבה ובתוך כמה ימים כבר הייתי כותב תוכן.

בלי קורס, בלי ניסיון, בלי תיק עבודות. התחלתי לכתוב. גם אתם יכולים.

מי מתאים להיות כותב תוכן?

כולם יודעים לכתוב, אבל לא כולם מתאימים להיות כותבי תוכן. זה שאתם כותבים פוסטים בפייסבוק, או ברכות יום הולדת בוואטסאפ לא אומר שתהיו טובים בכתיבת תוכן.

מצד שני, אם אתם אוהבים לכתוב ומקבלים פידבקים חיוביים על דברים שאתם כותבים (לייקים מאמא לא נחשבים!) – יכול מאוד להיות שזה יתאים לכם.

כתיבת תוכן היא תחום רחב. יש כותבים שעושים את זה מהצד רק כדי להשלים הכנסה ועבור אחרים זה מקצוע לחיים. מה המשותף לכל הכותבים שאני מכיר? יש להם סבלנות ואהבה למילים. כתיבה היא מלאכה סיזיפית. אתה יושב לבד. מתכנן, כותב, עורך ומוחק – עד שאתה יוצא עם התוצר הרצוי. 

אז מה זה בעצם כותב תוכן?

בדרך כלל כשמדברים על כותב תוכן, מתכוונים לאדם הכותב תכנים לאינטרנט.

בשנים האחרונות האינטרנט והרשתות החברתיות תופסים מקום מרכזי בחיים האנושיים. חלק גדול מהשיווק באינטרנט, מבוסס על יצירת תכנים חדשים כל הזמן. כך נוצר מצב בו קיים ביקוש רב לכותבים. 

כותבי תוכן מועסקים על ידי מקדמי אתרים ומשרדי פרסום וגם על ידי בעלי עסקים ותאגידים שמעוניינים בתוכן לנכסים הדיגיטליים שלהם. 

סוגי תוכן

ישנם סוגים שונים של תוכן, ולא כל הכותבים מתמחים בכל הסוגים.
מקובל לחלק את סוגי התוכן ל-3:

  • תוכן לקידום – כתיבה לקידום אתרים, או כתיבת SEO נחשבת לסוג הכתיבה הנחות ביותר. לרוב מדובר במאמרים בני 300-500 מילה, בנושא מסוים. במאמר יופיעו מילות מפתח בתדירות אידיאלית לקידום. כתיבה מסוג זה בדרך כלל נועדה לעיניים של הרובוטים של גוגל (יש להם עיניים?) ולא לעיני אדם – לכן הדגש מושם על כתיבה בצורה נכונה, עם כותרות משנה ומילות מפתח. כתיבה מסוג זה מתאימה במיוחד לכותבים מתחילים שרוצים לצבור ניסיון בתחום התוכן והדיגיטל.
  • תוכן מקצועי – תוכן מקצועי, הוא תוכן הדורש רמה גבוהה יותר של כתיבה. לרוב תוכן כזה יהיה מיועד לבלוג, או לכתבה שתתפרסם באתר חיצוני, והוא מיועד לקריאה של בני אדם. גם פוסטים בפייסבוק יכולים להיחשב תוכן מקצועי. תוכן מקצועי לא בהכרח דורש הבנה בתחום עליו אתם כותבים, אולם תידרש יכולת לאתר מידע, לעבד אותו וליצור ממנו משהו חדש.
  • תוכן שיווקי – בניגוד לתוכן מקצועי, שמטרתו לספק מידע – תוכן שיווקי נכתב כדי למכור. כותב תוכן שיווקי צריך לדעת להבין את קהל היעד ואת המוצר ולכתוב תוכן רלוונטי שיוביל להמרה. בחלק מהמקרים מכנים את מי שכותב תוכן שיווקי קופירייטר. בכתיבה השיווקית נכללים דפי נחיתה, מודעות פייסבוק, אתרים, פוסטים, אימייל מרקטינג ועוד.

נשמע מעניין, איך נהיים כותב תוכן?

יש קורסים שונים המציעים לימודי כתיבת תוכן, אולם לדעתי הדרך הטובה ביותר היא פשוט להתחיל לכתוב.

איך בדיוק? 

כיוון שיש ביקוש לתוכן לקידום, תוכלו למצוא מקדמי אתרים שזקוקים לתוכן SEO ולהתחיל לכתוב עבורם. גם משרדי פרסום עשויים להעסיק כותב תוכן חסר ניסיון.

נכון, זה יתבטא במשכורת, שתהיה נמוכה יחסית. אבל לדעתי זה משתלם יותר מלקחת קורס.

איך למצוא עבודה בכתיבת תוכן – ללא ניסיון?

אני יודע, זה לא כזה פשוט למצוא עבודה ללא ניסיון – אבל אם תחפשו במקומות המתאימים ותהיו נכונים להתפשר, תמצאו. 

איפה לחפש?

איך מתקבלים?

ראיתם מודעה שנראית לכם מעניינת? תשקיעו כמה דקות בכתיבת מייל מדויק, בהתאם לדרישות שעלו במודעה.

אל תתביישו לכתוב על עצמכם. מי אתם, מה אתם ולמה אתם חושבים שתתאימו. אתם יכולים להסביר שאין לכם ניסיון, אבל יש לכם את היכולת ואתם מעוניינים להוכיח את עצמכם. 

תכתבו למה אתם חושבים שתהיו טובים בזה. תמכרו את עצמכם. מבחינת המעסיק העתידי, זו הזדמנות להשיג תוכן בזול. הוא עשוי להמר עליכם, ולגלות די מהר שהכתיבה שלכם משתפרת. בצורה הזאת שני הצדדים מרוויחים – אתם צוברים ניסיון ככותבי תוכן והם מקבלים תוכן במחיר משתלם.

צרו תיק עבודות

כדי לקצר את התהליך, תתחילו לכתוב כבר עכשיו. אתם יכולים לבחור נושא ולכתוב עליו כתבות – תוכן מקצועי או SEO. אתם יכולים להקים בלוג ולהתמקצע בכתיבה.

כתיבה היא שריר, וככל שתפעילו אותו יותר, הוא יהיה יותר גמיש וחזק. 

שפרו את עצמכם

משרה ראשונה ללא ניסיון זה נחמד, אבל כדי להצליח בתחום אתם חייבים להשתפר כל הזמן.

נסו ללמוד מהכתיבה שלכם, ומכתיבה של אחרים.

אם אתם מקבלים תיקונים על מה שכתבתם, נסו להבין איפה טעיתם ואיך אפשר להשתפר. 

הקפידו לקרוא תכנים של כותבים שונים.

נסו להבין מה הם עושים טוב, ואיך אתם יכולים לאמץ את זה לכתיבה שלכם.

תלמדו לכתוב במשלבים שונים. אם תדעו להתאים את המשלב לקהל, תשדרגו את הכתיבה שלכם בכמה רמות.

כתבתי כמה טיפים שיעזרו לכם לכתוב טוב יותר

אל תפחדו לתמחר נמוך בהתחלה.

אתם תתחילו להגיש הצעות, והבעיה הראשונה שתתקלו בה תהיה – הצעת מחיר.

יבקשו ממכם הצעת מחיר ואתם לא תדעו כמה לבקש. אם תחפשו באינטרנט תראו שכולם ממליצים להחליט כמה שווה שעת עבודה שלכם, לחשוב כמה זמן זה יקח ולתת הצעה בהתאם. 

זו שיטה טובה עבור מי שכבר צבר ניסיון, אבל מי שטרם התנסה בכתיבת תוכן יתמחר בהתאם למחיר השוק. מהו מחיר השוק? אז ככה:

כתיבת SEO בדרך כלל מתומחרת על פי מספר אגורות למילה. כותבים מתחילים מקבלים 8-10 אגורות למילה. אני התחלתי לכתוב תמורת 8.5 אגורות למילה עבור מאמרי SEO. אני יודע, זה מאוד נמוך ובתחילת הדרך גם כתבתי לאט. אבל בתוך כמה חודשים העליתי מחירים וכתבתי הרבה יותר מהר. 

עד כאן, עכשיו תורכם

את המדריך הזה כתבתי מהניסיון האישי שלי. אם אתם חושבים שזה עובד אחרת, אשמח לשמוע מכם בתגובות. 

אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בעולם כתיבת התוכן, ומרגישים שאתם צריכים עוד מידע – אתם מוזמנים לשאול. אשמח לענות על כל שאלה.

אגב, אם אתם תוהים מאיפה כותבי תוכן משיגים את המידע – כתבתי על זה בבלוג.

לאן עכשיו?