איך הבנתי
מה הבידול שלי?

אחד הדברים הראשונים שתכננתי לעשות עם היציאה המחודשת לעצמאות, היה למתג את העסק שלי. התלבטתי במשך המון זמן איך לקרוא לעסק, ומה יהיה הסלוגן. חודשים. בסוף הבנתי שאני כותב לבני אדם. אבל קודם עברתי תהליך. בואו נעבור אותו ביחד.

לוגו מקשיב בעזרת סטטוסקופ

איך הבנתי
מה הבידול שלי?

לוגו מקשיב בעזרת סטטוסקופ

אחד הדברים הראשונים שתכננתי לעשות עם היציאה המחודשת לעצמאות, היה למתג את העסק שלי. התלבטתי במשך המון זמן איך לקרוא לעסק, ומה יהיה הסלוגן. חודשים. בסוף הבנתי שאני כותב לבני אדם. אבל קודם עברתי תהליך. בואו נעבור אותו ביחד.

למה חשוב להבין מה הבידול של העסק?

  • כי זה היתרון היחסי שלך על המתחרים – כדי לשווק את עצמך, צריך להבין מה השוני מהמתחרים. למה שלקוח יפנה אליך ולא אל המתחרה. 
  • כי זה יאפשר לך ליצור תוכן ופרסומים רלוונטיים – כתיבה עבור עסק שיש לו בידול תהיה הרבה יותר זורמת ותשיג תוצאות טובות יותר. 
  • כי זה יעזור להבין מה בדיוק אנחנו מוכרים – הבנת הבידול של העסק, מסייעת למקד את הפעילות ולהתרכז בדברים בהם אתם באמת טובים.

איך בידול נולד?

כדי להבין מה הבידול של העסק, עלינו לחשוב על העסק מכל הכיוונים. לנתח מה אנחנו עושים, איך אנחנו עושים את זה ואיך הלקוחות שלנו רואים את זה. הנה כמה נקודות שעזרו לי להגיע לבידול שלי:

קודם כל, מבט על עצמי

בידול נעשה קודם כל כדי לגרום לנו לבלוט לעומת המתחרים. אבל לפני שאנחנו מסתכלים על המתחרים ומנסים להיות שונים מהם – נסתכל על עצמנו וננסה להבין במה אנחנו מיוחדים ומה היתרונות היחסיים שלנו. 

  • נסו להבין לאיזה חלק בעבודה שלכם אתם יותר מתחברים. מה הגורם שמניע אתכם להמשיך לפעול. לעתים דווקא המקום אליו אנחנו מחוברים הוא הלב של העסק.
  • נסו להבין על מה אתם מקבלים מחמאות. מה הלקוחות או הקולגות שלכם מאוד מעריכים שאתם עושים. 
  • חישבו האם יש פעולה ייחודית בתהליך שלכם. משהו שאתם המצאתם ואף אחד אחר עדיין לא תפס. 

אחר כך, מבט על המתחרים

אחרי שחשבנו על עצמנו, נעבור להשוואות. ננסה לראות איך המתחרים שלנו מבדלים את עצמם ונבין במה אנחנו שונים מהם. 

  • נסו לחשוב האם יש משהו שאתם מציעים והמתחרים לא.
  • תבדקו מה הבידול של המתחרים שלכם? אולי זה יתן לכם רעיונות.

ובסוף, יצירת בידול

“אין לי בידול”. שמעתי את 3 המילים האלה מכל כך הרבה מבעלי עסקים. אבל גם אם נראה שאין בידול, אפשר ליצור אותו.

  • גם אם הכל נראה דומה, תוכלו להדגיש נקודה מסוימת בתהליך העבודה שלכם כדי ליצור בידול מלאכותי. יכול להיות שגם המתחרים עושים את זה, אבל אתם החלטתם שזה הקטע שלכם.
  • עוד דרך ליצור בידול, היא להפריד בין העיסוק שלכם, לבין הערך המוסף שאתם נותנים. כך למשל, משרד פרסום דיגיטלי לא עוסק בפרסום, אלא ביצירת לקוחות ללקוחות שלו.

ניתחנו את העסק. מה עכשיו?

תרכיבו רשימה של מאפיינים שהופכים את העסק שלכם למשהו מיוחד. אל תפחדו לכתוב דברים גבוליים או לא קשורים. תכניסו לרשימה הכל.

  • אחרי שהרכבתם את הרשימה, תעשו סינון. נסו להבין מה מתאים, מה לא מתאים ומה באמת מיוחד. 
  • אל תסמכו רק על עצמכם. העזרו באנשים בסביבתכם שמכירים אתכם ואת העסק ויש להם סבלנות לעזור.

אז.. איך הבנתי מה הבידול שלי?

תמיד ידעתי שאני אוהב להקשיב לאנשים. בשיחות אפיון עם לקוחות, הבנתי שזה יתרון משמעותי. היכולת להקשיב לצד השני אפשרה לקלוט את הלקוח בצורה טובה יותר ולהבין אותו. 

המקרה שהפיל לי את האסימון, היה אתר שקיבלתי לכתוב אחרי שנכתב על ידי כותב אחר. הלקוח לא היה מרוצה ממה שעשו לפני לכן התבקשתי לבצע שיחת אפיון ולכתוב מחדש

“סוף סוף אני מרגיש שמבינים אותי”, אמר לי הלקוח – ואני הבנתי שזה מה שאני יודע לעשות. להקשיב, ולכתוב לבני אדם. בשפה שלהם. 

מאז אני כותב לבני אדם. 

לאן עכשיו?