המדריך הפרקטי לכתיבת מודעת פייסבוק ממירה

כשאדם גולל את הפיד הוא לא מרוכז בשום דבר – סתם בוהה. אם כתבת טוב, תצליח לתפוס אותו, אם כתבת רע (או סתם משעמם) – תפספס את ההזדמנות.

רגל כמעט דורכת על המצלמה

 1. אפיון ומחקר

המפתח להצלחת מודעת פייסבוק הוא בטרגוט.

המודעה שלכם לא תגיע לכל אחד, אלא רק לקהל רלוונטי. הבנה של קהל היעד וכתיבה בהתאם אליו קריטית. 

איך תעשו את זה?

  • הגדירו מיהו קהל היעד של המודעה.
  • נסו להבין מהם התועלות של המוצר ביחס לקהל הזה.

שימו לב שאתם לא מתמקדים ביתרונות אלא בתועלות. כדי לכתוב את המודעה, עליכם לבחור את התועלת המרכזית.

לפעמים למוצר יש כמה קהלי יעד, וחשוב להתמקד בקהל מסוים בכל מודעה. אם תכתבו מודעה כללית, הסיכוי שלה להמיר יקטן משמעותית.

למשל, אם אתם מוכרים סדנה כתיבה – נסו לשאול את עצמכם מה יוצא למי שירשם לסדנה הזאת. תועלות אפשרויות במקרה הזה:

  • לממש את היצירתיות שלך.
  • להפסיק לכתוב למגירה ולהתחיל לפרסם.
  • להרגיש ביטחון בכתיבה.

לרוב יהיו לנו כמה תועלות חשובות. אבל כדי לכתוב מודעה טובה, חשוב להתמקד באחת מהן. 

2. מבנה המודעה

ניתן למצוא סגנונות שונים של מודעות, אבל ניתן להצביע על מבנה מסוים שחוזר על עצמו ברוב המודעות:

  1. משפט פתיחה (כותרת).
  2. בולטים (יתרונות של המוצר).
  3. משפט ליצירת דחיפות.
  4. הנעה לפעולה.

כמובן, אתם יכולים לכתוב מודעה באיזה צורה או סגנון שמתחשק לכם. יחד עם זאת, אני ממליץ לכלול את 4 הסעיפים הללו כמעט בכל מודעה שאתם כותבים.

3. תמונה וכיתוב

התמונה והכיתוב הם חלק חשוב מאוד במודעה שלכם. זה מה שימשוך את תשומת הלב, ויקבע האם יקראו את הטקסט שלכם. 

בבחירת התמונה, קודם כל חישבו האם אתם רוצים להעלות את הבעיה, או להציע פתרון. אם נחזור לקורס הכתיבה עליו דיברנו קודם, אז אפשר לבחור תמונה שקשורה לכתיבה למגירה ומציגה את הבעיה, או תמונה שמציגה כתיבה או ספר מושלם ורומזת לפתרון. 

אגב, עצה טובה היא לבצע A/B טסטינג – נסו את שתי האפשרויות – מודעה של פתרון ומודעה של בעיה, ובידקו מה עובד יותר טוב.

  • טיפ לבחירת תמונה: נסו לחשוב על הרגש שאתם מנסים ליצור אצל הלקוח, ולא דווקא על המוצר שאתם מוכרים. למשל, אם אתם מוכרים משחת שיניים, אל תראו צחצוח שיניים (ואפילו לא שיניים), אלא משהו נוצץ ומבריק – אם בחרתם להראות את הפתרון, כן ;).

איפה תמצאו תמונה? בחלק מהמקרים כדאי להראות תמונה אותנטית של המוצר. למשל, במכירת נדל”ן כדאי להציג הדמיות. במרבית המקרים נחפש תמונות במאגרי תמונות חינמיים או בתשלום.

4. כיתוב על התמונה

חשוב חשוב חשוב. הכיתוב חייב להיות קצר וקולע. פייסבוק מגבילה ל-20% טקסט, אבל גם אם היה מותר יותר – עדיף לקצר. 

הכיתוב יתכתב עם התמונה, ולרוב ירמוז לחלק חשוב בטקסט של המודעה. הכיתוב בשילוב התמונה יחרצו את גורל המודעה שלכם – תשקיעו בהם מחשבה.

5. כותרת מתחת לתמונה

מתחת לתמונה תופיע גם כותרת. שימו לב שהכותרת שלכם לא ארוכה מדי, לרוב 5 מילים יספיקו.

בכותרת אפשר לשלב הנעה לפעולה, או לשאול שאלה ולהניע ללחוץ כדי לקבל את הפתרון. 

הגורם הנוסף – יצירתיות 

מודעה טובה היא 80% טכניקה ו-20% יצירתיות. אחרי שאפיינתם, מיקדתם, ובחרתם תבנית – עליכם לתת למחשבות לעוף.

נסו להיות יצירתיים – תחשבו על הקשרים שונים, על רעיונות של אחרים ואל תפחדו משום רעיון שעולה לכם.

יחד עם זאת, אל תגזימו עם היצירתיות. מודעה טובה היא מודעה שמייצרת לידים, ופעמים רבות יצירתיות יתר גורמת למודעה להיות לא ברורה.

כדי שמודעה תספק את הסחורה ותמיר היא צריכה להיות חדה וממוקדת. אז תהיו יצירתיים – אבל אל תתפזרו.

לאן עכשיו?