5 שאלות שחייבים לשאול לפני שכותבים דף נחיתה

כותבים דף נחיתה? לפני שאתם נותנים לראש לעוף, אתם חייבים לעצור ולחשוב. לשאול את השאלות הנכונות שיעזרו לכם להבין את הנושא ולהנגיש אותו לקהל היעד. כך תכתבו דף נחיתה שבאמת ימיר את הקהל הרלוונטי למוצר.

לפני שמתחילים לזוז, שואלים

1. מיהו קהל היעד?

נסו להבין מי הקהל שלכם. לא רק מה הגיל שלו, אלא גם באיזו שפה הוא מדבר, מה הוא אוהב לאכול ואיך הוא צורך את התוכן שלו.

למשל, אם אתם פונים לקהל מבוגר (60+), כדאי לכתוב בשפה מאוד פשוטה, ישירה ומכבדת. 

2. אילו תועלות המוצר מספק?

אחת הטעויות הנפוצות בשיווק היא הנטייה להתמקד במוצר. ללקוח הפוטנציאלי לא אכפת שהאפליקציה קלה לשימוש – מעניין אותו לדעת שהוא יצליח להבין איך משתמשים בה תוך 2 דקות. הוא לא רוצה שמפו חדשני עשוי חומרים טבעיים בלבד – הוא רוצה שיער שופע ומלא ברק.

במילים אחרות, אל תמכרו את המוצר – תמכרו את התועלת שהוא מספק.

3. מה היתרון המרכזי של המוצר ביחס לקהל היעד?

אחרי שחשבנו על קהל היעד והתועלות, עלינו להבין מה התועלת המרכזית. זה רגע חשוב, כיוון שעל פיו תכתבו את הכותרת הראשית – החלק החשוב ביותר בדף. 

נסו לחשוב על קהל היעד, ולהבין מה הצורך שעשוי להניע אותו לרכישה. התועלת שעונה על הצורך הזה – היא היתרון המרכזי ביחס לקהל היעד. אותה כדאי להבליט בכותרת הראשית של הדף.

4. מאיפה הגולשים מגיעים אל הדף?

משפך שיווקי, או Sales Funnel בלעז, הוא מסע הלקוח. זה תהליך שמתחיל מרגע שאדם פגש במוצר לראשונה ועד שהוא הפך ללקוח. 

כדי לכתוב דף ממיר אתם חייבים להבין את המסע שעובר הגולש בדרך אליכם, כאשר בדרך כלל גולשים מגיעים לדף נחיתה מפייסבוק או מגוגל.

  • אם הגולש מגיע מפייסבוק, אתם יכולים להניח שהוא כבר קיבל מידע על המוצר. הוא ראה מודעה, התעניין והחליט להיכנס לדף כדי לקבל מידע נוסף ואפילו להשאיר פרטים. גולש שהגיע מפייסבוק הוא משוטט וכנראה גם קצת משועמם – אין לו מטרה מוגדרת, לכן אתם חייבים לעניין אותו.
  • אם הגולש הגיע מגוגל, יש לו מטרה. הוא חיפש משהו והגיע אליכם. אתם חייבים להיות חדים וממוקדים – לארוז את המוצר שלכם בשפה של מה שהוא חיפש. דף כזה לרוב יתחיל באופן ישיר יותר.

 5. לאיזה פעולה אתם מנסים להניע? 

לדף נחיתה יש מטרה אחת – לידים. אדם שנכנס לדף הנחיתה והשאיר פרטים נספר כליד.

כדי שמבקרים בדף אכן ימלאו פרטים, עלינו להגדיר בצורה נכונה מה הדף מוכר. 

בדרך כלל נמכור בדף אחד מ-3 הפעולות הבאות: שיחת טלפון, פגישה או רכישה אונליין. 

ההבנה מה הדף מוכר, תשפיע גם על אורך הדף שנכתוב, ועל רמת הפירוט שלו.

למשל, דף שמוכר השארת פרטים לצורך שיחת טלפון יכול לכלול הרבה פחות מידע מדף שמניע לרכישה מיידית באמצעות כרטיס אשראי. 

 

אז תזכרו

אין פתרון קסם לכתיבת דף נחיתה ממיר.

יש שרשרת של שאלות שצריכות להישאל, כדי שתפצחו את הבריף ותכתבו את התוכן המתאים.

אינפוגרפיקה שמסכמת את 5 השאלות

1 מחשבה על “5 שאלות שחייבים לשאול לפני שכותבים דף נחיתה”

  1. פינגבאק: שיווק באמצעות תוכן - אסטרטגיית המכירה של העולם החדש | sagiz

סגור לתגובות

לאן עכשיו?